Showboat med jobbet

Jag har haft världens mest inspirerande och roligste söndag och måndag! Jag åkte med resten av Hårstudion till Stockholm på söndag morgon, där åt vi en riktigt god lunch och gick genom gamla stan till Showboaten som skulle ta oss till Åland där  vi och flera hundra andra frisörer skulle vara på. Vi hade först en konferans och pratade lite om mål, vad vi kan göra bättre och vad arbetsplatsen betyder för oss. Sedan gick vi och böt om till lite finare kläder, fixade håret  och såg en rikitgt bra visning där de stora märkena som Sebastian, Björn Axen m.m. visade upp fullt med vackra och snygga frisyrer, färger och klippningar. Älskade första delen av visningen där de dansade. Efteråt gick vi och minglade med många andra frisörer medans vi väntade på middagen. Det måste ha varit ca 90% tjejer och 10% killar på båten, varav de 10% var bögar :) Vi fick en 3 rätters middag som var hur god som helst! Såg föressten Bobby och Hasse Aro på båten.. någon som ver varför Hasse var där? :O Efter middagen var det shlager show och dans hela natten med kareokebaraer och shlagerdansgolv.. jag dansade till 3 på natten och hade så jäkla kul!


Båten var rätt stor, eller vad säjer ni?


Första visningen


De dansade


Grymmt duktiga!


Lite mer annorlunda uppsättningar


Rätt läcker!


Älskade Björn Axéns modeller!


Här står vi och väntar på att få äta middag :)


En grupp som körde nya och gamla shlagerlåtar! Grymma!!


Johanna och killen vi dansade med ;P


Verkligen läckra efter att ha dansat i 3 timmar ;P


Dagen efter vaknade vi tidigt, åt en underbart god frukost och sen gick vi mellan olika workshops där de berättade och visade lite om söndagens visning.


Björn Axén, de gjorde uppsättninagr och berättade lite hur man skulle göra dem. Snacka om att jag fick inspiration! Jag vill bli frisör nu! :D


Ett av resultaten =)


Trött, förkyld och med fullt av inspiration är jag hemma igen. En rolig resa som jag gärna gör om igen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0