Hemma!

Känns som att jag nyss kommit hem. Men nu är det onsdag eftermiddag och jag kom hem måndag kväll. Vart tog tisdagen vägen egentligen? Både jag och älsklingen, som blev sjuk under helgen, har bara tagigt det lugnt. Vi låg i sängen hela dagen igår (förutom att jag jobbade också) och idag har det inte hänt så mycket mer än jobb. Det har varit riktigt kul att  fara iväg till Stockholm! ;D och jag gör gärna om det snart igen ;) Vi bodde på Rica Hotell Stockholm, vilket var jättemysigt överallt, förutom i vårat rum :P Litet och ihoptryckt. Vi hade bokat dubbelrum med extrasäng. Och Carro som följde med fick sova på en tältsäng för samma pris. Men aja, det funkade det också. Badrummet var i alla fall fint ;P Det blev en hel del timmar på stan men jag köpte inte så mycket som jag trodde jag skulle göra. Det mesta av pengarna gick väl på mat. 




På fredagen kom vi till Stockholm kring 12, då letade vi upp hotellet och lämnade våra väskor där och drog vidare till stan. Vi kikade mest, på något sätt känns det som att man inte vill köpa något första dagen. Men en svart myströja fick jag med mig hem som var på rea =) På kvällen åt vi på en mysig restaurang som hade världens godaste pasta! ;D

Lördagen vaknade vi rätt tidigt och åt en god hotellfruckost! Sen gick vi på stan igen. Jag hittade mig en sjal från indiska, en blå tunika från Cubus och två par skor från Skopunkten. Under kvällen for vi till Kungsträdgården där det var en gratisfestival, där träffade vi Sara, Erika och Nattis. Adam Tensta och Flo-rida var band annat där och uppträdde :) Jäklar vad mycket folk det var! Man stod och trängdes fastän man stod längst bak, sjukt!
Vi for tillbaka till lägenheten efter sista artisten och festade, Jag och älsklingen gick på Toxic, riktigt roligt måste jag få säja ;)

Sjal från Indiska  Skor från Skopunkten  skor från Skopunkten
Fika på stan 


Söndagen tog vi det bara lugnt. Ante var ännu sjukare idag och hade feber, hosta och var förkyld.. stackaren. Jag gick en liten sväng på stan. Hittade mig en supersöt väska och ett par söta örhängen =) På kvällen mådde hen lite bättre så då for vi till gamla stan. Jag hade nästan glömt hur mysigt det var =) Köpte mig en resväska för 169:- ;P

Väska från Åhlens  Örhängen från H&M 

På Måndagen gick vi en sista sväng på stan, älsklingen hittade 5 supersnygga t-skirtar ;D Vi tog bussen till Gröna Lund men när vi kom fram såg vi att dom öppnade kl 15, så vi gick på Skansen fram tills dess och såg en massa söta djur=) Efter det for vi på Grönan och åkte en massa karuseller. Men jag säjer bara det, jag går aldrig in i spökhuset igen! Huvva!

  Carro åker fritt fall

Oj, lång inlägg. Nu ska jag inte skriva mer ;P


Ha det bra!
Puss ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0