Inspirerad!

Nej vet ni vad! Nu ska jag fortsätta att blogga (vi får väl se hur länge det håller). Jag är så himla inspirerad just nu och jag känner mig på ett sånt där härligt humör! Jag var på en visning idag om vårens och sommarens frisyrer och lite mode. Det var ni vet han som är med i Go Kväll - "gör om mig"? Patrik Lernberger tror jag han heter. Och den var såå bra! Otroligt inspiterande och givande. Ofta har man varit på visningar (nu har jag inte varit på så många) som inte är så användbara.. man vill inte göra en undercut på en 40 årig kvinna eller en lugg som ser ut som ett V i formen. Nej det var en sån där visning som man fick ut något av.


Vårens och Sommarens frisyrmode

Klippningar:

I år ska det för tjejer vara luggar i alla de former. Gärna en tung, lite bredare lugg så man öppnar upp ansiktet.

  
 



Om du vill ha en kort frisyr  är det snyggt med kortare sidor och mycke hår uppe på (Tänk Rihanna) som går att ändra mer än du tror. Allt hår frammåt, bakåt, sidan, uppåt, lockigt, rakt, färgat..




En snygg enkel page, utan så mycke uppklippningar känns fräscht och de lite längre håren känns lite 70-tal och ska gärna ha mjuka former. Det var inte så mycket uppklippt som gällde utan om du vill ha en förändring i ditt långa hår tycker jag att du ska satsa på luggen, rak som sned.



Killarna ska ha kort i sidor och nacke och mycke hår på hjässan. Går även här att variera med bakåt, snett bakåt, uppåt eller frammåt. Som Danny tex:

   
Bild 1: stureplan.se




Färg:
Färgerna är ljusa, beiga, pastelliga, bruna, lite kallare och koppar. Blanda kalla nyanser med varma så får man en snygg kontrast. Färgerna på kläderna går i ljusa toner som beige, ljusrosa, mint, cremevit, äggskal.. inte de hårda vita. Mixa gärna upp med något svart nu när det fortfarande är vinter. Snyggt tycker jag!

Styling:
Locka håret med en bred locktång och kamma ut lockarna då de har svalnat så får du ett fnt svall.
Vågor i håret tex. i luggen syns mycket och ger en lite gameldags känsla. Det är väldigt snyggt att mixa det med lite ruffsigare lockar så får man en tuffare look. Om du ska ha lockar i håret tycker jag antingan att man skakar ut dem för att få dem rockigare eller kamma ut dem. Använd gärna acessoarer i håret, halsband, brocher, blomor, tyger m.m
Flätor var ingenting han nämnde, men jag tror på det. Gärna slarviga flätor, inbakade, utbakade och fiskbensfläta.


Vågor i luggen och rufsiga lockar





Åh.. jag har valt så rätt yrke! Det känns helt underbart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0