Framtid?

Jag tror jag har kommti fram till vad jag vill göra.. jag vill utbilda mig till frisör! Jag har varit rätt så velig och funderat fram och tillbaka på vad jag vill göra med mitt liv. Jag har alltid velat bli frisör. Men jag har tvivlat. "Tänk om jag inte tycker att det är roligt"?, "Tänk om jag får problem med ryggen?", "Tänk om jag inte kan?". Sån är väl jag antar jag, jag vill kunna allt på en gång. Men det är ju därför man utbildar sig - för att lära sig. Jag har pratat med mamma, med Andreas och så har jag hört mig för lite på Hårstudion. Ska bara prata med chefen. Helst vill jag gå som lärling. Jag tycker att det verkar som att man lär sig mer på kortare tid. Sen så får man många tips och säkert många synpunkter. Vissa kanske säjer att man ska göra en sak och andra en annan. Så det kan ju både vara fördel och nackdel.. men det är ju bara göra det man själv anser blir bäst. Om man går som en lärling får man läsa ur två böcker. Efter det börjar man att klippa på dockor, sen vänner och tillslut kunder. Men det är rätt dyrt så jag får se vad hon säjer. Hoppas, hoppas, hoppas! Jag ska bli det i alla fall! Så det kan hända att jag måste flytta ett tag. Menmen, det kan vara kul att göra det också. Se något annat än Piteå.

Är det någon som har gått eller gå en frisörskola här i Sverige? Är den bra/dårlig?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Bli frisör om det är det du vill. Jag har kännt samma som dig, velat fram och tillbaka men jag har äntligen bestämt mig. Det är dock svårt att komma fram till hur man ska gå till väga, iallafall jag har haft svårt för det :P Lärling eller inte? Jag vet faktiskt inte. Men jag har hittat en bra frisör skola i ö-vik och jag har bara hört bra om den, är ju dock inte gratis. Men det är ju värt det om man verkligen vill :)

2008-09-01 @ 13:37:56
URL: http://carolinlundstrom.blogg.se/
Postat av: verran

Jo jag har faktiskt kollat upp den skolan i ö-vik och tycker att den verkar bra! Sen gick min chef en skola i östersund som tydligen ska vara jättebra. Så det står mellan dom om jag ska gå skola :) Visst att man får lägga sina pengar på det, men det är ju ändå en yrkesutbildning så man kommer förhoppningsvis tjäna ihop det senare ;) Kändes bara lite jobbigt att flytta ;P hehe! Men det blir nog bra :) Har du redan sökt in till ö-vik? :)

2008-09-01 @ 22:22:00
Postat av: carro

Nej jag har inte sökt in än, men jag ska söka nästa år. Dom har ju intagning i augusti och januari. Och nästa blir ju januari 2009 så det känns lite för kort varsel. Men jag ska söka in till augusti 2009, kommer jag inte in då provar jag januari 2010

2008-09-04 @ 13:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0