Pasta, kyckling och curry.

Nu har det kommit en massa inlägg på bara några minuter, haha. Hoppas att det inte gör något :)

Igår (fredag) lagade jag pasta med currysås och kyckling =)

Det här var orginalreceptet:

Ingredienser 4 port.:

4 port. pasta, till exempel gnocchi
1/2-1 färdiggrillad kyckling
5 dl vatten
1-2 msk kycklingfond eller 1/2-1 hönsbuljongtärning
ca 2 1/2 msk vetemjöl
2-3 msk curry (styrkan avgör mängden)
1/2 tsk salt
2 krm nymald svartpeppar
1-2 tunt skivade selleristjälkar eller 2 små purjolökar
1/2-1 liten röd finhackad paprika
2 dl crème fraîche


Fast såhär såg mitt recept ut. Jag gjorde bara för en person.

1 port. pasta (fjäril)
1 kycklingfile
1,5 dl vatten
1/2 hönsbuljongtärning
1/2-1 msk vetemjöl
curry
salt
svartpeppar
1/2 liten purjolök
1/2 liten röd finhackad paprika
1/2-1 dl crème fraîche
lite cashewnötter


Så här gör du:
Sätt pastan på kokning. Hacka paprika och skiva purjolöken. Skär kycklingen i bitar och stek.
Blanda vattnet med fond eller smulad buljongtärning i en kastrull och vispa ut mjölet slätt i den kalla vätskan.
Koka upp och sjud några minuter under vispning. Smaka av med curry, salt och peppar till ganska stark smak.
Blanda i skivad purjo, plus paprika. Rör i crème fraîche och hetta upp såsen.
Blanda i kycklingbitarna och cashew och servera såsen het med den nykokta pastan.  



Jag lyckas aldrig ta bra bilder på mat. haha ;P Men den duger =)



På tal om middag så är vi bjudna på middag (enchiladas) hos hans föräldrar, det blir mys =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0